CSALÁDTÁBOR 2021. AUGUSZTUS 5-TŐL 9-IG

Csütörtökön délután folyamatosan érkeztünk a balatonföldvári Riviéra Park Hotelba, ahol a Péter család fogadott minket egy hosszú asztalnál ülve, mosolyogva. Fotó is készült minden érkező vendégről, amiről később kiderült, hogy az esti vetítés részét képezi.

Aznap este az első közös program a vacsora volt, ami után összegyűltünk a közösségi teremben és ismerkedési esten vettünk részt, ahol közelebbről megismerhettük Joel és Lajos atyát is, akiket másnap András atya váltott fel. Ezen az estén a három csoportra osztott közösségünknek egy-egy evangéliumi részletet kellett állóképként bemutatni, majd előadtuk a „Hull a szilva a fáról” c. dalt is különböző stílusban, és ki kellett találnunk, vajon melyik atyára melyik állítás vonatkozik a velük készült interjúban. Igazán nagyon jól szórakoztunk!

A következő napokon a felnőtteknek minden délelőtt fórum volt a közösségi teremben, a gyerekeknek pedig a parton fedett asztaloknál kézműves foglalkozás. Készült mintás, csíkos zoknikból nyuszi, bagoly, polip és kukac, barkácsoltunk dugókból tutajokat, melyeket aztán verseny keretében vízre bocsátottunk. Formáztunk nyakba akasztható talentum korongokat, hajtogattunk szélforgót, készítettünk karkötőt és társasjátékot. A kicsiket zenebölcsi szórakoztatta a Balaton partján. Az időjárás kitűnően alkalmazkodott a programokhoz. A vízi sorverseny alatt igazi meleg strandidő volt, a szárazföldi sorverseny idejére pedig kellemes hűvösebb idő kerekedett. A gyerekek nagy örömére András atya is lelkesen, aktívan részt vett a sporteseményeken, amiből most sem volt hiány. Kora reggeli foci, méta a szálloda gyönyörű rózsákkal és liliomokkal szegélyezett parkjában egészítette ki a sort.

Szombat este a fiatalok egy nagyon vidám színházi előadással kedveskedtek nekünk, melyben az egyházközség elmúlt évi eseményeiből állítottak össze nekünk egy híradót. Minden este 8 órakor megtekinthettünk az aznap készült fotókból egy vetítést, melyekből megtudhattuk, mi történt táborunkban. Ezután a kisebb gyerekeknek volt diavetítés, a nagyobbaknak könyvből meseolvasás. A felnőtteket esti tízórai várta a büfében. Zsíros kenyér, kolbász, paprika, paradicsom, lila hagyma mellett beszélgethettünk, társasjátékoztunk, míg el nem álmosodtunk. A büfések nagyon komoly feladatot vállaltak magukra, hiszen ez egy egész napi szolgálatot jelentett a reggeli kávétól kezdve a napközbeni tea elkészítésén át a különféle rágcsálnivalók, gyümölcsök állandó kínálásáig. Itt volt elhelyezve a sok társasjáték, a tábor kirakója és a gyerekek színezői, egyéb játékai is. Az atyáknak hála részt tudtunk venni szentmisén a tábori zenekar kísérésével, és az esti imádság sem maradt el, amit az atyák távozása után a fiatalok vállaltak magukra. Ugyancsak ők szerveztek nekünk egy imaösvényt is sötétedés után, 6 egymásra épülő állomással, égő mécsesekkel, imádságokkal, elmélkedésekkel. Büszkék lehetünk rájuk, igazi szép lelki élménnyel ajándékoztak meg minket mindkét alakalommal! Köszönjük Páll Gabinak a reggeli Szent Ignáci szemlélődő imádságokat!

A balatoni nyaralásnál persze elmaradhatatlan a fürdőzés, amire szintén volt alkalmunk. A szeretet faliújságon megoszthattuk egymással, mi tetszett, miért és kinek adunk hálát. Nagy örömünkre a tábor végén a szálloda tulajdonosa kifejezte reményét, hogy két év múlva viszontlát minket, mert nagyon meg voltak velünk elégedve.

Istennek hála ezért a szép, tartalmas, valóban családi együttlétért, és nagy-nagy köszönet mindenkinek, aki beletett valamit idejéből, erejéből, tehetségéből! Mi már várjuk az újabb családtábort!