Hírek

feb 2018

„Nézd, az ajtóban állok és kopogok. Aki meghallja szavam, és ajtót nyit, bemegyek hozzá, vele eszem, ő meg velem.” (Jel 3,20) Gyakran halljuk, hogy kopognak az ajtón. Lehet, hogy a postás az, vagy a szomszéd, esetleg a gyermekünk barátja, de az is lehet, hogy valaki ismeretlen. Vajon mit akarhat? Vajon elég óvatosak vagyunk-e, ha ajtót nyitunk és beengedjük otthonunkba, akit nem ismerünk jól? Isten igéje a Jelenések könyvében mégis a váratlan vendég befogadására hív. A keresztények sokat okulhatnak ebből a könyvből, szerzője a laodíceai ősegyháznak ír az Úr Jézus nevében, aki szeretetből......

A Családközösség augusztusi nyaralása Balatonföldváron

A Családközösség szokásos hosszú hétvégés augusztusi nyaralását idén is a Balatonon töltötte el, de most egy eddig számunkra ismeretlen, új helyszínen  Balatonföldváron egy, a városi kikötő melletti, tóparti üdülőben. A helyszínválasztás, mint utóbb kiderült, jó döntésnek bizonyult, még ha Gazdag Jani, mint szervező azért ezt jelentősen megszenvedte, hiszen az üdülő vezetőivel való egyeztetések  nem voltak zökkenőmentesek. A csütörtökön kezdődő együttlétünk a kánikula miatt a  tóparton strandolással, nagy vidámsággal, beszélgetésekkel és közös pancsolásokkal telt. Az első esti nagyon finom közös vacsoránk után az új találkozás örömében jó beszélgetések alakultak a közösségben a nyitott fedett közösségi......

Kiskászoni beszámoló

Az elmúlt hetekben gyűjtés indult egyházközségünk házas közösségeben a Székelyföldön található Kiskászon település új templomának építésére. A munkálatokat a tavalyi évben kezdte meg a közösség  Isten és Feri pap (Pál Ferenc Kézdiszentléleki plébános) segítségével. Az építési munkálatok jól haladnak, lassan szerkezetkész lesz az új épület, ami templom mellett egyben közösségi ház is lesz. A jelenlegi templomuk egy régi házból lett kialakítva, de annak a rossz alapja miatt komoly szerkezeti károsodások léptek fel az épület tartószerkezetben, így az gazdaságosan már nem volt javítható. Házas közösségünk 650 000 Ft-os adományát szeptember közepén adtuk át Feri papnak és a......

Hittantáborok 2018

HITTANTÁBOR  Balatonalmádi „Isten gyermekeinek neveznek, és azok is vagyunk!” (1Jn 3,1)  Az általános iskolások hittantáborában, Balatonalmádiban (június 25-29.) Zoli atya lelki vezetésével 50-en vettünk részt. A tábort végigkísérő fentebb olvasott Szentírási igénk elmélyítésére Max Lucado történeteit hívtuk segítségül. A mesékben szereplő famanók életén keresztül egyre inkább megértettük, hogy Isten gyermekeiként, milyen területeken kell odafigyelnünk, hogy az Ő szeretetében megerősödjünk és azt tovább is adjuk a körülöttünk élőknek. Az Istentől kapott ajándékokat próbáltuk felfedezni az életünkben és továbbajándékozni egymás felé, hogy Isten országa épüljön közöttünk. A heti igénk mellé minden nap volt egy......

sze 2018

A II. Vatikáni Zsinat folyamán, (…) 1964. február 23-án a püspöki kar az Országos Egyházzenei Bizottság felállításakor elhatározta, hogy felkéri Kodály Zoltánt és Bárdos Lajost magyar nyelvű ordinárium komponálására. A mise írására vonatkozó felkérést Kodály 1966-ban, míg Bárdos csak jóval később, 1985-ben teljesítette. Érdekesség, hogy mindketten a haláluk előtti évben, az életművük egyik utolsó alkotásaként írták meg e miséjüket. A négytételes Kodály-ordináriumnak a többi népmise közül kiemelkedő szerepét nem csak szerzőjének senki mással össze nem mérhető jelentősége és reputációja okozza. Tardy László (a Mátyás-templom karnagya) egyházzene-történeti visszatekintésében „mindmáig legigényesebb, legművészibb magyar......

jún 2018

Hősök, királyok szentek nyomán Erdélyben A gödöllői Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanulói 2018. április 24. és 27. között Erdélyben jártak a Határtalanul program keretében. Iskolánk 51 hetedikes tanulója vett részt a tanulmányi kiránduláson. Utunk során magyar királyok, szentek, hősök életéhez kapcsolódó helyeket kerestünk fel. Aradon megkoszorúztuk a vértanúk emlékművét, majd látogatást tettünk Gyulafehérváron a Szent Mihály-székesegyházban, ahol megkoszorúztuk a Hunyadiak síremlékét, majd János Zsigmondra, Bethlen Gáborra, Rákóczi Györgyre emlékeztünk. Nagyenyeden a nagyhírű református kollégium melletti templomudvarban diákjaink egy csoportja jelenetet adott elő társainak Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa......

jún 2018

„Úgy érezzük, hogy amit teszünk, csak egy csepp a tengerben. Anélkül a csepp nélkül azonban sekélyebb volna  a tenger.” Teréz anya Fodor Réka afrikai missziós orvos előadása 05.05-én, szombaton a közösségi házban vendégül láttuk Dr. Fodor Réka belgyógyászt, aki harmadik afrikai missziós útjára készül az ősszel. Mintegy nyolcvanan gyűltünk össze minden korosztályból az előadás meghallgatására. Réka Budapest egyik kerületében háziorvosként dolgozik. Kétgyermekes családanya, férje súlyos krónikus betegségből gyógyult. Gyermekkorában, Albert Schweitzer könyveit olvasva ébredt benne a vágy az Afrikában élő emberek sorsának segítésére, ami néhány éve vált megvalósult álommá. Saját szabadsága terhére,......

jan 2018

Szülők-Akadémiája Október 17-én kezdődött a Szülők Akadémiája előadássorozat Soós Botond előadásával, amelynek címe „Hogyan szelektáljunk a hírek között?” volt. A Szülők Akadémiája második előadását november 21-én tartotta Tóth Tibor „Tudatos internethasználat és információbiztonság” címmel. Január 16-án este 18:00 órától Dr. Andok Mónika, a PPKE docense  tartott előadást, melynek címe ez volt: „Okos telefonok és ifjúság – az elmúlt 10 év a legújabb kutatások tükrében.” Mindegyik előadás nagy érdeklődés mellett zajlott.   Mindhárom előadás hanganyagát megkapták az egyes csoportok....