Alpha hétvége 2022.11.18-20

A szeptemberben indult Alpha kurzus szerves részét képezi egy hétvége, amit kis csapatunk Mátraverebély-Szentkúton töltött el. Péntek délután érkeztünk, a közös program vacsorával kezdődött a Zarándokházban, ahol a szállásunk is volt. Vacsora után egy rövid oktatófilmet tekintettünk meg. Ez a péntek este volt a felvezetés. A másnap, a szombat volt a hétvége csúcspontja, tele mély lelki megtapasztalásokkal. A délelőtti program és a finom ebéd után elsétáltunk a Szent László forrásig, ahol megtölthettük palackjainkat. Útközben elhaladtunk azon hely mellett, ahol a hagyomány szerint Szent László király lova patája nyomából fakadt a mai Szent Kút forrása. Ezen a zarándokhelyen lehetőségünk nyílt bekapcsolódni a ferences szerzetesek zsolozsmájába, részt venni a szentmisén, vagy akár szentgyónást végezni és búcsút nyerni egy halottunk számára. Az eddigi Alpha összejöveteleken olyan témákkal ismerkedtünk, hogy kicsoda Isten, miért halt meg Jézus, hogyan lehet hitem, miért és hogyan imádkozzam, miért és hogyan olvassam a Bibliát, vagy hogy hogyan állhatok ellen a gonosznak. Ennek a hétvégének a Szentlélek volt a témája. Olyan kérdésekre kerestük a választ, hogy ki az a Szentlélek, mit tesz a Szentlélek, és hogyan hozhatom ki a legtöbbet az életemből. Szentkút különleges atmoszférája, a Mátra lábánál, az erdő ölelésében meghúzódó impozáns templom, a szabadtéri oltár a színes mozaikjával, a dalok, amivel a Szentlelket hívtuk, az elvonulás, mindez hozzájárult ahhoz, hogy megérintsen minket Isten Szentlelke. Ez derült ki a kiscsoportos beszélgetéseink során is. Az Alpha kurzushoz tartozik, hogy lehetőséget teremtsünk közbenjáró imádságra is. Hála az Öröm olaja imacsoportnak, hogy közbenjártak értünk! Amíg ők ezt a felemelő és áldozatos szolgálatot végezték, mi dicsőítő dalokat énekeltünk Istennek.
A két este folyamán megtekinthettünk egy filmet Szent II. János Pál pápa életéről. A megrázó és mély lelki élményt nyújtó film után éjszakába nyúlóan társasjátékoztunk, ezáltal nagyon sok nevetéssel és vidámsággal oldva a hangulatot.
Vasárnap délelőtt utolsó filmünk arról szólt, hogy mi az egyház. Úgy érzem, hogy ez a hétvége nagyon összekovácsolt minket. Megtapasztalhattuk, hogy mind nagyon érdekesek és értékesek vagyunk, és hogy bár nagyon különbözünk, ami összeköt, az végtelenül nagyobb, mint ami elválaszt. Igazi barátságok születtek. Mindannyian vágyunk a kapcsolatra és a valahová tartozásra, és ez a Jézus köré összegyűlt kis közösség segít betölteni ezt a mély emberi vágyunkat.
A délelőtti szentmise után az ebédünket elfogyasztva hazafelé vettük utunkat. Köszönet a szervezésért és a zenei szolgálatért! Istennek hála mindazért, amit elindított bennünk, és bízom benne, hogy ez csak a kezdet és lesz folytatás!